Alexander Mann – »Tanek kralj« s slovenske Koroške


Avtor: U.S. Datum: 3229 dni nazaj.


Alex Mann: »Uspešen si, če zjutraj vstaneš z nasmehom na obrazu in se veseliš vsakega dneva. Denar nikakor ni glavni razlog za uspeh.«

Alex Mann: »Uspešen si, če zjutraj vstaneš z nasmehom na obrazu in se veseliš vsakega dneva. Denar nikakor ni glavni razlog za uspeh.«

Ime in priimek: Alexander Mann

Datum in kraj rojstva: 23. 9. 1982

Poklic: lastnik ter ustanovitelj podjetja in blagovne znamke ThinKing

Najljubša slovenska hrana: gibanica

Jeziki: angleščina, slovenščina, nemščina, hrvaščina, osnovna italijanščina

Organizator: TEDx, ChangeTheBox (thinktank), StartupWeekend

Podjetje in blagovna znamka The ThinKing

Ustanovljeno: 2015

Št. zaposlenih: 3

Dejavnost: razvoj, izdelava in prodaja pohištva iz kartona

Posebnost: pohištvo iz kartona, ki ga je mogoče zlagati in sestavljati, s tiskom/designom po želji strank. Lahko, a kljub temu zelo vzdržljivo.

Alexander Mann je samostojni podjetnik in inovator, ki s svojim edinstvenim pohištvom iz tankega, a vzdržljivega kartona osvaja investitorje in trge. Koroški Slovenec, razpet med Celovcem, Slovenijo, Italijo, Berlinom in ZDA, je predvsem državljan sveta, ki svoje uspehe pripisuje mreženju, čezmejnemu sodelovanju in velikokopoteznemu razmišljanju.

Alexandrov oče je iz Berlina, mama pa je koroška Slovenka iz Roža. Rojen je bil v Celovcu, prvih nekaj let je družina živela v Nemčiji, potem pa so se vrnili na Koroško, kjer je Alexander obiskoval dvojezično osnovno in srednjo šolo – štiri leta slovensko gimnazijo v Celovcu in nato višjo šolo za gospodarske poklice v Šentpetru. Po maturi je služil vojaški rok v Avstriji in nato odšel na Gradiščansko v Železno študirat mednarodno ekonomijo s poudarkom na državah jugovzhodne Evrope.

 Kakšne so tvoje delovne izkušnje?

Že med študijem sem leto dni delal na Hrvaškem, takoj po študiju pa sem ustanovil svoje podjetje, ki je pomagalo podjetjem iz jugovzhodne Evrope prodreti na avstrijsko tržišče. Po naključju sem delal tudi pri Slovenski gospodarski zvezi v Celovcu kot projektni koordinator za čezmejni EU projekt »Future Ideas Karawanks« na izredno zanimivi temi povezovanja mladih podjetnikov iz Slovenije in Avstrije. Pred dvema letoma pa sem zopet zagnal svoje podjetje, ki izdeluje pohištvo iz kartona.

Kateri so bili prvi odmevni dosežki podjetja The ThinKing?

Podjetje The ThinKing (www.thethinking.com) razvija, izdeluje in prodaja pohištvo iz tankega kartona. Leta 2014 smo prejeli priznanje »Founder of the year in Austria« (ustanovitelj leta v Avstriji) na tekmovanju za najboljši startup v srednji Evropi, izdelke pa smo že razstavljali v Ljubljani in na Dunaju. Pred kratkim smo k sodelovanju pritegnili dva poslovna angela oziroma investitorja, ki nas finančno in preko mentorstva podpirata. Trenutno so v polnem teku priprave za zagon in predstavitev blagovne znamke širši javnosti, ki jo načrtujemo za september 2015. Kmalu bo na naši spletni strani na voljo poseben program, preko katerega si bodo stranke same lahko oblikovale dizajn pohištva in tako potiskane kose tudi naročile. V teku pa so tudi pogajanja z eno največjih mednarodnih trgovin s pohištvom – če bodo le-ta uspešna, bomo svoje izdelke prodajali po vsej Evropi, tudi v Sloveniji.

Kaj je zate uspeh?

Uspešen si, če zjutraj vstaneš z nasmehom na obrazu in se veseliš vsakega dneva. Denar nikakor ni glavni razlog za uspeh.

Kaj so tvoja ključna vodila pri poslovanju?

  • Pomagaj čim več ljudem brez pričakovanja povratnih uslug.
  • Delaj to, kar ti je všeč in kar rad delaš.
  • Poslušaj svoje telo.

Vsesplošnega vodila za uspeh pa ni, saj mora vsak najti svojo pot! Vedno obstajajo težave, vendar še nikoli ni bilo tako lahko biti uspešen kot danes.

Kaj od naštetega je po tvojem mnenju najbolj pomembno za poslovne uspehe: ideja, izvedba, marketing, dober team, vizija?

Ideja sama po sebi ni vredna nič, zato jo deli s čim več ljudmi. Ključna je izvedba, saj se šele tukaj pokaže, ali si zares podjeten ali ne. Tudi pomembnost marketinga je relativna, saj si lahko uspešen že s slabim marketingom. Medtem ko je dobra ekipa poglavitna. Poslovni angeli, na primer, pri izbiri podjetij za investicije največji poudarek namenjajo ravno kakovosti teama in teamskega dela.

V Sloveniji se večkrat zgledujemo po Avstriji, češ da je bolje razvita in nudi boljše življenjske pogoje. Ti pa se s svojim delom venomer oziraš proti Sloveniji – zakaj?

Ljudje se vedno zgledujemo po tistih, ki jim gre z našega vidika bolje kakor nam. Tudi zaradi tega, ker še vedno prevladuje miselnost, da je uspeh odvisen od denarja. Zelo hitro pa je jasno, da so drugi dejavniki veliko pomembnejši. Tako sem razmišljal, ko sem se preživljal s sto evri na mesec in enako trdim danes. Slovenija ogromno ponuja – težava pa je, da se tega velikokrat ne vidi, ne ceni in ne poudarja. Proti Sloveniji pa se poslovno oziram predvsem zaradi poznavanja mentalitete in jezika, zaradi prijateljev in kontaktov in tudi zato, ker je Slovenija idealno testno tržišče za vstop na Balkan.

Tudi Avstrija se zgleduje po Sloveniji. Slovenija je manjša od Avstrije, a ima več TEDx konferenc, več Startup vikendov, bolj razvito mreženje in sodelovanje med organizacijami, boljše pogoje za coworking in nenazadnje konferenco Podim, ki je v regiji brez primerjave. Na področju startupov se lahko Avstrija od Slovenije še marsičesa nauči.

Kako bi po tvojem mnenju lahko najbolje izkoristili, kar nam nudi Slovenija, in ali misliš, da se mladi dovolj zavedamo vseh prednosti naše regije?

Opažam, da se prednosti Slovenije bolje zavedajo tisti, ki so nekaj časa živeli v tujini. Najbrž se najboljše stvari opazijo šele od zunaj. Podobno je v Avstriji, kjer ljudje nenehno tarnajo nad visokimi cenami in slabim življenjem. Najprej se moramo zavedati vsega, kar nam Slovenija nudi, in to na pravi način komunicirati tudi navzven!

Si Slovenec, ki živi v Celovcu – kako je narodnost vplivala na tvojo poslovno pot?

Bolj kot Slovenec se počutim Evropejec. Pozitivni rezultati še nikoli niso vzkalili tam, kjer so se ljudje strogo opredeljevali po skupinah oziroma narodih. Moji starši so se vedno trudili, da sem veliko potoval in se učil jezikov, tudi slovenščine. Večkrat sem bil na jezikovnih počitnicah v Novem mestu. Velikopotezna miselnost, razmišljanje izven ustaljenih okvirjev in odprtost so za uspeh poglavitnega pomena, slovenski jezik ter dvojezično okolje pa sta pri tem pomemben del mozaika.

Zadnje čase si aktiven v iniciativi startup Alpe-Adria. Kje vidiš pomen čezmejnega regijskega povezovanja in zakaj ravno ta regija?

Rasti in razvoja ne bomo doživeli z ozko miselnostjo in zapiranjem meja. Vsak od nas je premajhen, da bi bil globalno prepoznaven, zato se moramo združiti. Ta regija je bila zelo povezana skozi celotno zgodovino in nudi potencial brez primere v svetu! Prvi korak k večji povezanosti smo že naredili s spletno platformo startup Alpe-Adria (http://startupalpeadria.eu/), a pred nami je še dolga pot. Prihodnost pa je vsekakor v regionalni dejavnosti in globalni miselnosti!

Poslovno veliko potuješ, tudi po Ameriki – Silicijeva dolina je nekakšen inkubator za startupe. Si kdaj razmišljal o selitvi v ZDA ali kam drugam?

Čeprav je pomembno, da vsak mlad podjetnik Silicijevo dolino spozna, si nabere kontaktov in občuti tamkajšnji podjetniški duh, sam ne bi želel živeti v ZDA. Tisočkrat raje aktivno prispevam k uspehu domače regije in ostanem tukaj.

Kakšni so tvoji načrti za prihodnje?

Ne želim delati dolgoročnih načrtov, saj se situacija iz dneva v dan spreminja. Zato načrtujem le za nekaj mesecev vnaprej. V tem času se bomo preselili v nove prostore, konkretno organizirali delo ter dokončali priprave za velik zagon naše blagovne znamke The ThinKing.

Nadja Skale


Facebook

Twitter
Pinterest
Google+
More

Kategorije novic


slovenske e-novice


naročite revijo moja slovenija

Revija Moja  SlovenijaBrezplačno boste prejeli digitalno mesečno revijo Moja Slovenija (12 številk). Naročite brezplačno verzijo