Oktet Planika iz Slovenske Bistrice v Srbiji

Avtor: U.S. Datum: 2126 dni nazaj.

Društvo slovensko-srbskega prijateljstva Zdravica je od 7. do 10. junija 2018 v Nišu gostilo Oktet Planika iz Slovenske Bistrice. Gostovanje je bilo razdeljeno v dva dela. V prvem delu je oktet imel nastop v Nišu, v drugem delu pa v Beli Palanki.

Člane okteta smo pričakali v Aleksincu, mestu ob avtocesti Beograd – Niš, okoli 30 km od Niša, kjer so jim v prostorih Caritas Beograjske nadškofije organizirali sprejem, večerjo, kratko druženje in jim omogočili prenočitev.

Pri spomeniku na Čegru.

V petek smo pevcem postregli zajtrk v prostoru lovskega društva v Nišu, nato smo jih peljali na ogled mesta z okolico. Najprej smo odšli na Kamenički vis, to je vrh, ki se dviga nad Nišem (837 m), od koder je izreden panoramski pogled na skoraj celo Niško dolino. Predstavili smo jim tudi bogato zgodovino Niša in sedanjost mesta z več kot 250.000 ljudmi. S 'Kameničkega visa' smo se spustili do zgodovinskega mesta Čegar kjer se je 31. maja 1809. leta zgodila Čegrska bitka, uvod v prvi srbski upor proti Turkom. Tu je kustos muzeja naše goste seznanil z vsemi važnimi zgodovinskimi trenutki, ki so vezani za ta del srbske zgodovine. Oktet je zapel nekaj pesmi in na koncu smo skupaj s kustosom in z ostalimi gosti popili kavo in se sproščeno pogovarjali.

Nastop okteta Planika v katoliški cerkvi v Nišu.

Po kratkem ogledu Niša, smo odšli na kosilo, potem pa v katoliško cerkev župnije Vzvišenosti Svetega križa v centru Niša, kjer nas je dočakal župnik Marko Trošt. Društvo odlično sodeluje z župnijo in ker ima cerkev izredno akustičnost, smo se odločili, da koncert v Nišu organiziramo v katoliški cerkvi. Ko so se člani okteta malo odpočili in okrepili, so pričeli priprave za koncert, mi pa smo organizirali sprejem gostov. Koncert se je začel ob 19. uri. Na samem koncertu je bilo okoli 70 ljudi, v glavnem Slovencev iz Niša in njihovih potomcev, pa tudi članov drugih društev in gostov. Koncert je trajal okrog uro in 15 minut. V prvem delu koncerta so bile na programu slovenske narodne pesmi, kakor tudi nekatere pesmi iz nekdanje skupne države in tudi tuje pesmi, drugi del koncerta pa je bil namenjen predvsem slovenskim melodijam. Prekrasna akustika in čudovito petje članov okteta so nas vrnili nazaj v otroška leta in obudili lepe spomine na nekdanje dni, mnogim pa so tudi prišle solze v oči. Na koncu koncerta smo medsebojno izmenjali darila, kot spomin na lepe skupne trenutke (slika št. 2,3,4 in 5). Po koncertu je bil organiziran skupni cocktail in druženje, v katerem smo s člani okteta prepevali slovenske pesmi vse nekje do 23. ure. Nato so se člani okteta vrnili v Aleksinac na prenočišče, mi pa smo se zahvalili župniku Marku za vse kar je naredil da je koncert uspel in se poslovili.

Ogled Bele Palanke.

Naslednje jutro, 10. junija, smo dočakali člane okteta in jim v istih prostorih postregli z zajtrkom, nato pa smo odšli na obisk v vinsko klet ''Malčа'' (5 km od Niša), kjer so se člani okteta spoznali z bogatim vinorodnim okoljem Niša in proizvodnjo vina v tem delu Srbije od rimskih časov do današnjih dni. Na degustaciji so tudi okusili kvaliteto vin in poskusili domači sir ter sušeno meso. Seveda so gosti dobili tudi nekaj daril, predvsem vino iz niškega vinorodnega okoliša. Z obiskom vinske kleti ''Malča'' se je končal prvi del programa gostovanja okteta ''Planika''.

Sprejem pri predsedniku Občine Bela Palanka.

Nato smo se napotili v Belo Palanko, mesto, ki se nahaja okoli 35 km od Niša in je pobrateno z Slovensko Bistrico. Bela Palanka je ena od najskromnejših občin v Srbiji. Ljudje težko živijo, ker je občina slabo industrijsko razvita, v glavnem pa se ukvarjajo z poljedelstvom. V Beli Palanki sta nas dočakali predstavnici Turistične zveze Bele Palanke Jelena Mitić in Sonja Radenković, s katerima smo se napotili na sprehod po mestu in proti turistični točki ''Vrelo'' in na katerem so se člani okteta seznanili z osnovnimi podatki o mestu, njegovi zgodovini in sedanjosti. Po končanem sprehodu smo bili povabljeni na sprejem k predsedniku občine Bela Palanka, gospodu Goranu Miljkoviću, ki nas je zelo prijazno sprejel. Umetniški vodja okteta ''Planika'', gospod Ignac Pančič, je predal pismo župana Slovenske Bistrce Ivana Žagarja predsedniku občine Bela Palanka. V prijetnem pogovoru smo se dotaknili tudi nadaljnjega sodelovanja našega Društva z občino Bela Palanka (slika št. 7).

Nastop v Beli Palanki

Po sprejemu smo odšli na kosilo, kjer je so nam bogato postregli z tradicionalnimi jedmi tega kraja. Malo smo pokramljali in nato odšli v Pirot, kjer je bilo organizirano prenočišče za člane okteta. Fantje so se malo odpočili in se potem začeli pripravljati za večerni nastop. Koncert okteta ''Planika'' v Beli Palanki se je začel ob 20. uri v dvorani Doma kulture. Dvorana je bila prepolna, preko 200 ljudi je bilo na koncertu, skupaj z vodilnimi ljudmi mesta. Repertoar je bil podoben kakor v Nišu in je prisotne dobesedno navdušil, kar je pokazalo, da kljub razlikam še vedno obstajajo stvari, ki nas povezujejo. Ta večer nas je povezoval nastop okteta "Planika"

V okviru gostovanja okteta je lokalna  televizija posnela prispevek: www.youtube.com/watch?v=S-

Izmenjava daril med predsednico društva Zdravica Sonje Nikolić in vodjo okteta Ignacom Pančičem.

kQ7RdAmHo&feature=youtu.be (Prispevek se začne po 7 minutah in 25 sekundah).

Po koncertu so organizirali skupno druženje, kjer smo s prijaznimi domačini še potrdili nova poznanstva in prijateljstva.

Vsekakor je bilo gostovanje okteta ''Planika'' iz Slovenske Bistrice pomemben kulturni dogodek, tako za Niš, še posebej pa za Belo Palanko, in bo dobra podlaga za nadaljevanje sodelovanja, tako na področju kulture kot na drugih področjih življenja. Člani okteta ''Planika'' so na slovesu poudarili, da so navdušeni nad lepim sprejemom. Zahvalili so se našemu društvu, obenem pa smo se zmenili da nadaljujemo naše sodelovanje.

predsednica
Sonja Nikolić

Google+

Kategorije novic

slovenske e-novice

naročite revijo moja slovenija

Revija Moja  SlovenijaBrezplačno boste prejeli digitalno mesečno revijo Moja Slovenija (12 številk). Naročite brezplačno verzijo