V Beogradu bodo gostili grafike iz ateljejev MGLC


Avtor: slovenci Datum: 2335 dni nazaj.


Beograd - V beograjskem Centru za grafiko in vizualne raziskave bodo od 20. septembra gostili razstavo Preprosto, zabavno in nevarno, na kateri bo predstavljena produkcija iz grafičnih ateljejev Mednarodnega grafičnega likovnega centra (MGLC) zadnjih let. Na ogled bosta grafična mapa Mladena Stropnika Beć in serija grafik tandema Small but dangers Thin Line.

Ljubljana, Mednarodni graficni likovni center. Razstava jugoslovanskega plakata Jugoslavija - moja dezela avtorice Sase Kerkos, s katerim se je zacel Festival pomladi 2006. Foto: Daniel Novakovic/STA

Ljubljana, Mednarodni graficni likovni center. Razstava jugoslovanskega plakata Jugoslavija - moja dezela avtorice Sase Kerkos, s katerim se je zacel Festival pomladi 2006. Foto: Daniel Novakovic/STA

Izbrana dela je za beograjsko postavitev izbral kustos Božidar Zrinski. Konceptualno zasnovani seriji Stropnika in tandema Small but dangers dokazujeta, da je grafični medij bil in še vedno je vseskozi odprt za eksperimentiranje in drugačne ideje, so zapisali v MGLC.

Gostovanje razstave, ki bo na ogled do 3. oktobra, je rezultat nekaj let trajajočega sodelovanja ljubljanskega MGLC in beograjskega centra, ustanovljenega leta 1995 v okviru Fakultete za likovno umetnost. Razstava je obenem tudi uvod v jesensko razstavo MGLC z naslovom Centri grafike, ki bo ob 30-letnici ustanovitve MGLC predstavila domačo produkcijo ter produkcijo omenjenega beograjskega grafičnega centra in podobnega centra iz Philadelphie.

Mladen Stropnik (1977) je uveljavljen avtor srednje generacije, ki se je že takoj po študiju uveljavil s konceptualnimi idejami in radikalnim razumevanjem umetnostnega sistema. Njegove risbe, kolaži, slike in videi odražajo pretanjen smisel za humor in miselne akrobacije.

Stropnikova grafična mapa Beć iz leta 2011 sodi med eksperimentalno zasnovane mape. Vsebuje umetnikov koncept v obliki miselnega vzorca, kratke obrazložitve in pet grafičnih listov v tehniki sitotiska. Pet na videz nepovezanih grafičnih listov združujejo nelogičnost, naključnost in trenutnost v zanimivo razumevanje umetnosti kot nečesa neulovljivega, nevsakdanjega in nerazumljivo preprostega. Stropnik gledalcu pokaže, da se umetnik in umetnost gibljeta na robu družbene sprejemljivosti ter na robu razumskih skrajnosti in kompleksnih miselnih vzorcev današnjega človeka.

Small but dangers je namenoma napačno zapisana parafraza izraza "majhen, a močan", ki je postala rdeča nit, prepoznaven slogan in ime, pod katerim deluje umetniški dvojec, ki ga tvorita Mateja Rojc (1977) in Simon Hudolin - Salči (1977). V slovenskem prostoru uveljavljen tandem gledalce že od prvih razstav postavlja pred izrazito večplastnost pomenov podob.

Tudi serija grafik Thin Line, natisnjenih letos, gledalce popelje v svet odkrivanja pomenov, pomenskih zvez, možnosti realnega in vnašanja mogočega v umetnosti. Serija obsega grafične liste v tehniki sitotiska, na katerih so odtisnjeni prazni listi papirja, kot jih poznamo iz različnih zvezkov in beležnic. Urejena struktura črtastega lista se na grafičnem listu spremeni v prazen prostor, ki sprejema gledalčeve projekcije in vsebinske asociacije. Vir: STA


Facebook

Twitter
Pinterest
Google+
More

Kategorije novic


slovenske e-novice


naročite revijo moja slovenija

Revija Moja  SlovenijaBrezplačno boste prejeli digitalno mesečno revijo Moja Slovenija (12 številk). Naročite brezplačno verzijo