Anže Rozman – Ko te povabi v službo Hans Zimmer


Avtor: U.S. Datum: 1777 dni nazaj.


Za mnoge v filmskem in glasbenem poslu je poseben izziv delati v Los Angelesu za visokoproducijske hollywoodske filme. Takšno priložnost je dobil mlad in uveljavljen slovenski skladatelj Anže Rozman. Že pakira kovčke. K sodelovanju ga je povabil trenutno najbolj cenjen skladatelj filmske glasbe Hans Zimmer, avtor glasbe za številne izjemne filme, kot so Levji kralj, Bolje ne bo nikoli, Tanka rdeča črta, Gladiator, Izvor, Da Vincijeva šifra, Vitez teme in drugi.

Intervju z Anžetom Rozmanom, ki ga je opravil Zdenko Matoz, lahko v celoti preberete na strani delo.si. Tukaj objavljamo le del, ki je neposredno povezan z naslovom.

Polbogovi filmske glasbe so Ennio Morricone, Nino Rota, Vangelis, John Williams, Howard Shore, Alan Silvestri, John Barry in prvi na lestvici IMDB, Hans Zimmer. Kako ste ga spoznali?

Anže Rozman, skladatelj.

Anže Rozman, skladatelj. Foto Jure Matoz

"Zgodba se je začela v Španiji. Takrat sem si dejal, da hočem imeti stike s skladatelji iz Los Angelesa, ki delajo za hollywoodske studie. Če hočeš kaj narediti v filmski glasbi, brez hollywoodske izkušnje skorajda ne gre. Tako sem organiziral posebna video srečanja prek skypa, na katerih smo se pogovarjali o ustvarjanju filmske glasbe. V enem letu smo se pogovarjali s kar sedemnajstimi skladatelji. Hotel sem dobiti tudi Hansa Zimmerja, ker so sošolci rekli, da mi ne bo uspelo. Ugotovil sem, da imava na Facebooku sto skupnih prijateljev, in sem ga dodal. Pisal sem mu, vendar je večkrat prijazno odgovoril, da ne utegne, ker dela glasbo za Spidermana ali kak drug film. Ko smo za končni projekt v Berkleeju šli snemat v Air Studios v London, je vsak študent imel na voljo osemnajst minut s 54-članskim orkestrom. V tem času je lahko vsakdo posnel točno tri minute glasbe. Napisal sem skladbo, dolgo točno tri minute. Šalili smo se, da bo, ko bomo v Londonu, tam tudi Zimmer. In res. Prvi dan snemanja sta se pripeljala z bentleyjem Hans Zimmer in režiser Christopher Nolan, da bi snemala glasbo za film Medzvezdje.­ Bila sta zelo jezna in nismo vedeli, zakaj. Zapletlo se jima je z najemom studia in orkestra. Drugi dan snemanja sem ga opazil, ko je sam v mini kantini jedel juho. Šel sem do njega in sva se pogovarjala. Nekaj sem ga vprašal o glasbi za film Gladiator, ki je bila tema moje magistrske naloge. Mesec dni pozneje sem skladbo, ki smo jo posneli v Londonu, objavil na forumu internetne strani V. I. Control, namenjene glasbenikom, ki pomagajo glasbenikom. Hans jo je poslušal in komentiral, da je 'čudovita, zdaj nisem več tako jezen, ker ste mi prevzeli studio'. Na facebooku mi je napisal, ali se lahko slišiva po telefonu. Ko sva se pozneje pogovarjala, je povedal, da mu je skladba zelo všeč in da ima načrte zame za prihodnost. Naslednjič sva se kar dve uri pogovarjala o Gladiatorju."

Predavali ste na Akademiji za glasbo v Ljubljani, zdaj pa so vas povabili, da bi delali za Zimmerjevo skladateljsko agencijo v Los Angelesu.

"Ko sem prišel iz Španije, 2014., sem takoj začel kot asistent predavati na Akademiji za glasbo na povabilo svojega mentorja Janija Goloba in profesorja Marka Mihevca. To je bilo honorarno delo, in čeprav sem užival v delu s študenti, sem vedno čutil, da sem predvsem skladatelj, kar je zelo samoten poklic. Štiri leta zapored sem se prijavljal na skladateljske delavnice v Los Angelesu, kajti le tam si lahko pridobiš izkušnje s pisanjem glasbe za hollywoodske filme. Nato sem pisal Zimmerju, ali se lahko pogovoriva po telefonu, ker se on raje pogovarja, kot tipka. Ko sem ga poklical, sem ga naravnost vprašal, ali lahko pridem delat k njemu. Bil je navdušen in me povabil, da se srečava po njegovem koncertu na Dunaju, kjer sva se pogovorila in me je spoznal s svojim poslovnim partnerjem Stevenom Kofskyjem, s katerim sta ustanovila Remote Control ter kasneje Bleding Finger, skladateljski agenciji s studii."

Vse skupaj zveni zelo preprosto.

"Potem se je hitro odvijalo. Odpotoval sem v Los Angeles, kjer sem obiskal te studie in spoznal vse. Dogovorili smo se tudi o pogojih sodelovanja. Moj načrt je bil iti tja kot nekakšen asistent za približno pol leta. Na koncu so mi povedali, da je edina možnost, da pridem k njim kot skladatelj, kar pomeni, da bi preskočil vse tamkajšnje stopničke do tega mesta. To je tam izjema, ne pravilo, in bom takoj imel svoj studio ter mogoče še asistenta. Pogodba je sicer za nedoločen čas, gentlemansko pa smo se dogovorili za dveletno sodelovanje. To je zame veliko časa, kajti ravno sem si doma uredil studio in v Sloveniji mi je zelo udobno delati. Gotovo se bo pozneje dalo sodelovati z Zimmerjem tudi na daljavo. Delati za Hollywood ni moja primarna želja, vendar sem v Sloveniji sodeloval z vsemi, s katerimi sem hotel. Tu moram dodati: če ne bi bilo glasbe Hansa Zimmerja, me gotovo ne bi toliko potegnilo v glasbo. Ko sem bratu kupil glasbo iz filma Gladiator, sem jo poslušal predvsem jaz."

Bomo kmalu morali napeto čakati, kaj bo pisalo v napovedni špici prihodnjih hollywoodskih uspešnic?

"Ha, ha. Upam, da."


Facebook

Twitter
Pinterest
Google+
More

Kategorije novic


slovenske e-novice


naročite revijo moja slovenija

Revija Moja  SlovenijaBrezplačno boste prejeli digitalno mesečno revijo Moja Slovenija (12 številk). Naročite brezplačno verzijo