V Berlinu v začetku decembra festival Novi slovenski kino Avtor: slovenci Datum: 3297 dni nazaj. Berlin bo 2. in 3. decembra gostil slovenski film. Na dvodnevnem festivalu, ki bo pod naslovom Novi slovenski kino potekal v kinu Babylon, se bo zvrstilo devet filmov mladih slovenskih avtorjev. Odprla ga bosta kratki animirani filmom Boles Špele Čadež in celovečerni prvenec Drevo Sonje Prosenc. Prvi festivalski dan bo zaključila projekcija celovečernega igranega filma Razredni sovražnik Roka Bička. Drugi festivalski dan pa bo ponudil igrani prvenec Marka Šantića Zapelji me, dokumentarni film Boj za Siniše Gačića, kratki igrani film Šuolni iz Trsta Gregorja Božiča, dokumentarno-eksperimentalni film Matjaža Ivanišina Karpopotnik, kratki film Prespana pomlad Dominika Menceja ter celovečerni prvenec Mlada noč Olma Omerzuja. Projekcijam bodo sledili pogovori z režiserji Čadeževo, Prosenčevo, Bičkom, Šantićem, Gačićem, Božičem, Ivanišinom in Mencejem. Kot so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SCF), ki je glavni partner projekta, gre za prvo tako množično ekipno gostovanje slovenskih filmarjev v Berlinu in sploh tujini doslej. Filme je za festival, ki ga organizira berlinsko društvo Periskop, izbrala mlada slovenska filmska producentka Marina Gumzi. Po njenih besedah so izbrani avtorji, vsi so mlajši od štirideset let, v zadnjih štirih letih skozi različne produkcijske okvire ustvarili filme, ki so med seboj precej različni. Vsebinsko in estetsko nimajo očitnega skupnega imenovalca, druži pa jih lucidna budnost, avtorska občutljivost in dobro obvladovanje medija. Po besedah selektorice pa filme druži še ena poteza - potreba po tem, da jih kot publika aktivneje prepoznamo, jih bolj strastno vzamemo za svoje in jim s tem priznamo pravo vrednost. Kot pravi Gumzijeva, kratki rok trajanja sodobnega avtorskega filma ter brezbrižna nacionalna politika, ki krči slovensko kulturo, mladim generacijsko definiranim formacijam, kakršen bi lahko postal novi slovenski film, ne pomaga k prepoznavnosti. Društvo za povezovanje kreativnih perspektiv med Slovenijo in Nemčijo Periskop je poleti 2014 ustanovilo sedem Berlinčank in Berlinčanov. Po besedah ene od ustanoviteljic društva, Nataše Kramberger, se je Periskop rodil z namenom, da mestu Berlin razširi vidno polje, da s svojim budnim aparatom seže do periferije, ne le geografske, pač pa do obrobja vsebin, vsebin obrobja. V fokus postavlja tisto, kar v današnji masovni produkciji - ne le v Berlinu - prepogosto ostaja zunaj pogleda: umetnost, kulturo, trajnostne vsebine. Po besedah Nerine Kocijančič iz SFC je Kino Babylon pred 14 leti že gostil retrospektivo slovenskega filma. Selektor filmov Bernd Buder, aktualni direktor filmskega festivala v Cottbusu in selektor sekcije Forum na Berlinalu, je tedaj odkrival Novi slovenski film iz konca 90. let. Na prvi berlinski retrospektivi v samostojni Sloveniji so prikazali Hladnikov film Ples v dežju (1961) ter Rdeči Boogie (1981) Karpa Godine. Novo generacijo režiserjev pa so predstavili Outsider (1996) Andreja Košaka, Ekspres, ekspres Igorja Šterka (1997), V leru Janeza Burgerja (1999) in Jebiga (2000) Mihe Hočevarja. Za več informacij kliknite na povezavo periskop-berlin.org Vir: STA