Mednarodni poslovni klub – učinkovita pomoč pri vstopu na nemški trg


Avtor: U.S. Datum: 2165 dni nazaj.


Maja 2015 je bil v Münchnu ustanovljen Mednarodni poslovni klub ICS z namenom povezovanja mladih Slovencev na območju južne Nemčije, ki si želijo sodelovanja predvsem preko skupnih poslovnih interesov - bodisi poslovnega trgovanja ali združevanja v obliki startupov, think tankov in podobnih oblik. O delovanju, aktivnostih, pomenu in načrtih kluba smo se pogovarjali z Matejem Leskovarjem, ki je na Generalnem konzulatu v Münchnu odgovoren za gospodarske zadeve, od novembra lani pa v Mednarodnem poslovnem klubu Slovenija (Internationaler Club Slovenija - ICS) opravlja funkcijo člana upravnega odbora.

 Katere aktivnosti izvaja Mednarodni poslovni klub?

"Društvo v sedanji fazi zagotavlja predvsem organizacijo poslovnih in družabnih dogodkov, ki služijo mreženju članov z vabljenimi tujimi gosti."

Kdo so člani in od kod prihajajo?

"Večina članov so mladi Slovenci in Nemci; Slovence je pot v Nemčijo pripeljala zaradi študija, širjenja ali selitve lastnih podjetij na tuji trg ali delovnega razmerja, nemški člani pa predstavljajo drugo ali tretjo generacijo slovenskih potomcev in imajo velik interes sodelovanja s Slovenijo."

Kakšno je zanimanje slovenskih podjetij za vstop na nemški trg in katere panoge imajo za to največ možnosti?

"Nemčija predstavlja največje evropsko gospodarstvo, s svojo razvito infrastrukturo, usposobljeno delovno silo in urejenimi pravnimi razmerji pa je tudi izjemno zaželena destinacija podjetij. Za Slovenijo je Nemčija eden izmed največjih in hkrati najpomembnejši gospodarski partner, medsebojna blagovna menjava iz leta v leto raste, temu trendu pa tudi ni videti konca. Dosedanja uspešnost posameznih sektorjev v grobem zrcali tudi možnosti. Tako dobro petino slovenskega uvoza v Nemčijo tvorijo proizvodi avtomobilske industrije, ki jim sledijo električni stroji in oprema, na tretjem mestu pa s 13 odstotki jedrski reaktorji, kotli in stroji – kar kaže na to, da slovenska podjetja v večini predstavljajo tier 1 in tier 2 dobavitelje nemškim proizvajalcem. Najtežji preboj je zaradi specifičnih potrošniških navad na področju prehrambnih izdelkov."

Ali se slovenski poslovni klubi povezujete med seboj?

"Na Bavarskem obstaja velika koncentracija slovenskih klubov, ki se pretežno združujejo z gospodarskim namenom. Tako je poleg društva ICS v Münchnu tudi Bavarsko – slovensko društvo (BSG e.V.), severno, v regiji Franken, pa se v Nürnbergu sestaja poslovno društvo GeriS e.V. Zaradi zavedanja relativno majhnega števila Slovencev se društva med seboj povezujemo - tako je v navadi redno obiskovanje dogodkov drugega društva, pomoč pri organizaciji pa vse do skupnega sodelovanja pri projektih."

S kakšnimi težavami se slovenski podjetniki na nemškem trgu srečujejo in kaj jim svetujete? Na kaj morajo biti še posebej pozorni in česa nikakor ne smejo storiti?

"Zaradi bližine, relativno podobne kulture in razširjenega učenja nemščine v slovenskih šolah mnogokrat zmotno prevladuje mnenje, da je vstop na nemški trg preprost – kar je daleč od resnice. Zahteva izjemno dobro pripravljenost (od jezika pa vse do natančno premišljene zakonodaje) ter predvsem strpnost. Širjenje zahteva ciljno usmerjenost in se občutno razlikuje tudi od vstopa na avstrijski trg – v praksi se ta namreč v številnih primerih enačita. Trg je ogromen in v poplavi ponudbe lahko vsaka pomanjkljivost pomeni hiter izločevalni dejavnik pri povpraševalcih. Birokratski stroški so veliki, zato svetujemo pripravo in pridobivanje partnerjev še pred inkorporacijo nemške podružnice. Dejstvo je tudi, da se večina poslov sklepa na sejmih, ti pa lahko ob nepremišljenem ravnanju za podjetja pomenijo nerazumno velik strošek – zato v prvih fazah svetujemo samo obisk sejmov, prisotnost z razstavnim prostorom pa morebiti kasneje – pri tem pa je treba obisk aktivno izkoristiti za mreženje s potencialnimi partnerji. Slovenci smo pri tem mnogokrat preveč zadržani in težko osebno pristopimo do ljudi, vendar je to pogoj uspešnega gospodarskega sodelovanja."

Kakšna je vloga generalnega konzula v klubu?

"Generalni konzul g. Jožef Keček sodi med najaktivnejše pobudnike, je soustanovitelj društva in trenutno njegov častni član. Društvu svetuje, pomaga pri zagotavljanju sredstev in druge podpore."

Načrti za prihodnost?

"Društvo ICS bo tudi v prihodnje veliko pozornost namenjalo organizaciji dogodkov, ki podjetjem in posameznikom ponujajo okvir mreženja in ustvarjanja novih poznanstev. Po najboljših močeh pomagamo in odgovarjamo tudi na posamezna povpraševanja in prošnje za pomoč, ki jih redno prejemamo – z željo po oblikovanju močne slovenske gospodarske skupnosti v tujini."

Blanka Markovič Kocen
Foto: arhiv Društva ICS


Facebook

Twitter
Pinterest
Google+
More

Kategorije novic


slovenske e-novice


naročite revijo moja slovenija

Revija Moja  SlovenijaBrezplačno boste prejeli digitalno mesečno revijo Moja Slovenija (12 številk). Naročite brezplačno verzijo